Сподели

Търсене на имоти

Близо 5,2 млрд. лв. приходи от чуждестранен туризъм за първите осем месеца на 2017-та

Близо 5,2 млрд. лв. са приходите от чуждестранен туризъм за периода януари-август 2017 г., като ръстът спрямо същия период на миналата година е почти 10%, научаваме от официалния сайт на Министерството на туризма (МТ). Постъпленията само за летните месеци от юни до август т.г., са над 3,7 млрд. лв., което е с 8% повече в сравнение с трите летни месеца на 2016 г. Информацията е съобщена в телевизионно интервю от министъра на туризма Николина Ангелкова.


Общият брой чуждестранни посещения, който от януари до август 2017 г. достига над 6,5 млн., също се увеличава с около 8% спрямо първите осем месеца на миналата година, е посочила министър Ангелкова, като е уточнила, че от общия брой близо 8,5 млн. посещения на чужденци в България за периода януари–август 2017 г., близо 2 млн. са посещения на транзитно преминаващи, които не се считат за туристи. В трите активни летни месеца – от юни до август т.г., чуждестранните туристически посещения са над  4,3 млн., което е с 5,6% повече спрямо същите месеци на 2016 г. Оптимистични са прогнозите и за предстоящия зимен сезон, като въз основа на първоначалните данни за ранните записвания, се очаква ръст между 5 и 10%, а авторитетно английско издание поставя Банско в топ 10 сред курортите за зимен туризъм. Отчетеният общ брой посещения на чуждестранни туристи през зимния сезон 2016/2017 г. е 1 млн. 476 хил., с най-висок ръст - 19,6%, от влизането на България в ЕС през 2007 г., е съобщила още  министър Ангелкова.
 
По отношение начина за отчитане на туристите, министър Ангелкова е уточнила, че МТ стриктно спазва методиките на Евростат и на Световната организация по туризъм (СОТ),  според които за турист се счита всеки чуждестранен посетител с поне една нощувка в място за настаняване, като МТ работи съвместно със СОТ за създаването на допълнителна методика за събиране на туристически данни, включваща по-задълбочена информация за направленията на чуждестранните посетители. Сред основните приоритети в работата на министерството е и новата кампания „Неочаквана ваканция“, насърчаваща вътрешния туризъм и крилата на сезона. Инициативата се разработва съвместно с бранша и предвижда раздаване чрез томбола на награди за 30 почивки на туристи, представили резервация за ваканция в извън активните месеци, още повече, че от гледна точка на съотношението цена-качество, стойността на пакетните ваканции в българските курорти е изключително изгодна, е пояснила още министър Ангелкова.

Domaza - Недвижими имоти



По-стари новини